Bilgi İşlem Destek Elemanı Görev Tanımları:
1. Donanım ve Çevre Birimleri
Kullanıcıların bilgisayar, yazıcı, tarayıcı vb. cihaz kurulumlarını yapmak.
Arızalanan donanımları tespit edip tamir/servis sürecini yönetmek.
Donanım yükseltme (RAM, disk vb.) ve bakımlarını yapmak.
2. Yazılım ve İşletim Sistemleri
Windows / Linux işletim sistemlerini kurmak, güncellemek.
Ofis yazılımları ve kurum içi uygulamaların kurulumunu ve desteğini vermek.
Kullanıcılara yazılım hatalarında destek olmak.
3. Ağ ve İnternet
Yerel ağ (LAN), kablosuz ağ (Wi-Fi) kurulum ve sorunlarını çözmek.
IP, modem, switch, firewall gibi temel ağ cihazlarını yönetmek.
İnternet erişim ve e-posta sorunlarına müdahale etmek.
4. Sunucu ve Sistem Yönetimi (orta seviye kurumlarda)
Windows Server / Active Directory kullanıcı hesaplarını yönetmek.
Dosya paylaşım alanları, yazıcı paylaşımı gibi hizmetleri düzenlemek.
Veri yedekleme ve geri yükleme işlemlerini yapmak.
5. Kullanıcı Destek
Helpdesk çağrılarını takip etmek.
Yerinde veya uzaktan bağlantı ile sorun çözmek.
Kullanıcılara eğitim ve teknik yönlendirme sağlamak.
6. Güvenlik
Antivirüs yazılımlarını ve güvenlik yamalarını güncel tutmak.
Kullanıcı hatalarına bağlı güvenlik risklerini azaltmak için bilgilendirme yapmak.
7. Dokümantasyon ve Raporlama
Yapılan bakım, kurulum ve arızaları kayıt altına almak.
Stok ve envanter takibini yapmak (bilgisayar, yazıcı, lisans vb.).